Ο Παύλος Καραπιπέρης είναι ο αρμονικίστας και τραγουδιστής της blues μπάντας Small Blues Trap που είναι ενεργή από το 2004, έχοντας ως ορμητήριο τη Μαλεσίνα της Φθιώτιδας. Υπό τον πολύ όμορφο τίτλο "Fifteen Raindrops In An Ocean Of Blues Tale s ", όμως, παρουσιάζει δεκαπέντε (ως αναμενόμενο) καθαρά προσωπικές του συνθέσεις. Προσωπικές όχι μόνο σε ό,τι έχει να κάνει με το δημιουργικό κομμάτι, αλλά σε μεγάλο βαθμό και με το εκτελεστικό. Αναλαμβάνει, πέρα από τα φωνητικά και τη φυσαρμόνικα, τις κιθάρες (ακουστική, ηλεκτρική και steel), το μπάσο, τα πλήκτρα και τα κρουστά (ε, δεν έμεινε και τίποτα), δεχόμενος σποραδικές μόνο συμμετοχές από τους συνεργάτες του στην «κανονική» του μπάντα.
Το κλίμα του άλμπουμ είναι γενικά ακουστικό και οικείο, σχεδόν εξομολογητικό στον τρόπο που διηγείται τις blues ιστορίες του. Η εκφραστικότητα της φωνής του Καραπιπέρη κερδίζει εξαρχής τον ακροατή με το βάθος της και ταιριάζει γάντι με το ύφος των τραγουδιών. Η ομοιότητα με τις αντίστοιχες ερμηνείες από blues, ή σχετιζόμενους με τα blues, καλλιτέχνες όπως ο John Campbell ή ο Tom Waits είναι πρόδηλη, γίνεται όμως με άποψη και χωρίς στυλιζάρισμα, οπότε προσθέτει στο αποτέλεσμα.
Είναι όμως η ενορχήστρωση αυτή που τελικά διαχωρίζει τα απλώς καλά από τα πραγματικά ξεχωριστά κομμάτια. Για παράδειγμα το ορχηστρικό "Midnight Ride" είναι άκρως ελκυστικό μέσα στο κλίμα μυστηρίου που δημιουργεί, παρά τη σύντομη διάρκειά του. Το ίδιο ισχύει και για τραγούδια όπως τα "Dr. Lonely", "Goodbye My Good Luck", "A Dance With The Shadows", όπου η χρήση των οργάνων γίνεται με αρκετά έξυπνο τρόπο, ώστε πέρα από τη μουσικότητά τους να δημιουργούν ήχους ταιριαστούς με την ατμόσφαιρα και τους στίχους του τραγουδιού. Στα προηγούμενα μάλιστα επαινείται ιδιαίτερα η, διακριτική μεν, ουσιαστική δε, χρήση κάθε είδους κρουστών.
Η γοητεία του άλμπουμ είναι τέτοια που με ωθεί να ομολογήσω ότι, ενώ κι άλλοι καλοί blues δίσκοι βγαίνουν κατά καιρούς στην Ελλάδα, ο συγκεκριμένος έχει κάτι παραπάνω, έχει το κάτι που τον κάνει πιο πειστικό, έχει αυτό το απροσδιόριστο προσόν που μόνο ως ...mojo θα μπορούσα να χαρακτηρίσω. Αξίζει της προσοχής και της ακρόασης όλων των φίλων του είδους.
Καθώς επιφυλάσσομαι για την ευκολία με την οποία μπορεί κανείς να βρει στην αγορά τη συγκεκριμένη κυκλοφορία, για επικοινωνία και παραγγελίες καλύτερα να χρησιμοποιήσετε τα smallbluestrap@yahoo.gr και www.smallbluestrap.gr
Το κλίμα του άλμπουμ είναι γενικά ακουστικό και οικείο, σχεδόν εξομολογητικό στον τρόπο που διηγείται τις blues ιστορίες του. Η εκφραστικότητα της φωνής του Καραπιπέρη κερδίζει εξαρχής τον ακροατή με το βάθος της και ταιριάζει γάντι με το ύφος των τραγουδιών. Η ομοιότητα με τις αντίστοιχες ερμηνείες από blues, ή σχετιζόμενους με τα blues, καλλιτέχνες όπως ο John Campbell ή ο Tom Waits είναι πρόδηλη, γίνεται όμως με άποψη και χωρίς στυλιζάρισμα, οπότε προσθέτει στο αποτέλεσμα.
Είναι όμως η ενορχήστρωση αυτή που τελικά διαχωρίζει τα απλώς καλά από τα πραγματικά ξεχωριστά κομμάτια. Για παράδειγμα το ορχηστρικό "Midnight Ride" είναι άκρως ελκυστικό μέσα στο κλίμα μυστηρίου που δημιουργεί, παρά τη σύντομη διάρκειά του. Το ίδιο ισχύει και για τραγούδια όπως τα "Dr. Lonely", "Goodbye My Good Luck", "A Dance With The Shadows", όπου η χρήση των οργάνων γίνεται με αρκετά έξυπνο τρόπο, ώστε πέρα από τη μουσικότητά τους να δημιουργούν ήχους ταιριαστούς με την ατμόσφαιρα και τους στίχους του τραγουδιού. Στα προηγούμενα μάλιστα επαινείται ιδιαίτερα η, διακριτική μεν, ουσιαστική δε, χρήση κάθε είδους κρουστών.
Η γοητεία του άλμπουμ είναι τέτοια που με ωθεί να ομολογήσω ότι, ενώ κι άλλοι καλοί blues δίσκοι βγαίνουν κατά καιρούς στην Ελλάδα, ο συγκεκριμένος έχει κάτι παραπάνω, έχει το κάτι που τον κάνει πιο πειστικό, έχει αυτό το απροσδιόριστο προσόν που μόνο ως ...mojo θα μπορούσα να χαρακτηρίσω. Αξίζει της προσοχής και της ακρόασης όλων των φίλων του είδους.
Καθώς επιφυλάσσομαι για την ευκολία με την οποία μπορεί κανείς να βρει στην αγορά τη συγκεκριμένη κυκλοφορία, για επικοινωνία και παραγγελίες καλύτερα να χρησιμοποιήσετε τα smallbluestrap@yahoo.gr και www.smallbluestrap.gr
Κώστας Σακκαλής
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου